fredag 1 oktober 2010

Oktober, Höst och Kärlek i själen

Mycket har hänt sen senast. Vi har besökt IKEA vilket var helt underbart. Till lunchen bjöds det på köttbullar som i min smak smakade mindre bra men de var köttbullar, lingonen var de jag avnjöt mest.

Resultatet av vår inhandling och vårt ommöblerade rum som vi trivs riktigt bra i nu. IKEA, Tack!

Aftonen spenderad på en stor "Natt marknad" där vår vän Peter bjöd på middag. Vi blev lätt erbjudna orm soppa men tackade nej på detta erbjudandet.


Efter att klättart upp för ett berg i lördags såg man ut såhär. Svettigare har jag nog aldrig vart. Men härligt och trevligt var det efteråt. Trodde dock att jag skulle dör när jag aldrig såg slutet.
Höst i hjärtat

Jag andas in höst luften genom rutan. I en hundradels sekund finner jag mig vara bland löven på marken utanför ditt hus. Jag tar upp höstlöv i händerna och andas in den våta jorddoften och kastar upp dem i luften. Ett löv stannar kvar på min mössa. Grönt med gula stänk. Jag lägger mig platt på magen i lövhögen och drömmer att jag är en igelkott. Detta är mitt hem, jag bor här. Bland färger och vind finner jag tryggheten. Nära jorden och nära till toppen. Vid trädets ände finner jag mina rötter. Genom trädets nu glesa grenar ser jag friheten, det stora blå som lyser av värmen från solen. Jag andas in hösten och finner mig i nästa sekund sittandes vid brasan med tekoppen i ena handen och boken som förändrar liv i andra. Nu njuter mitt inre, gläds av de lilla. Bland färgerna och löven, vinden och trädet finner jag min styrka. I drömmen finner jag kraften till att fortsätta vandra. Hösten; en del av min själ.

Tack för korten A!

Fotograf Min vän Arvid

1 kommentar:

  1. åhh sicket fint rum ni har fixat :) Hoppas hostan försvinner. Kraam!!

    SvaraRadera